Bebek ve Çocuk Odaları Nasıl Temizlenmeli?

Bir bebek odası nasıl temizlenir sorusundan önce aslında bir bebek odası nasıl dekore edilir sorusuna cevap vermeliyim?

Bir bebeğin odası bana göre ihtiyaca yönelik dizayn edilmelidir.


  • Dolap
  • Şifonyer
  • Yatak veya beşik (cibinliksiz)
  • Halı
  • Perde
  • Fazla parlamayan, göz yormayan bir aydınlatma
  • Tüm oyuncakları toplayan oyuncak kutusu veya sepeti 
Pelus oyuncak, bebek ve ayıcıkların içlerinin toz topladığı unutulmamalıdır.
Beşik ve yataklara asılan cibinliklerin bebek için biraz büyüdüğünde tehlike oluşturacağı unutulmamalıdır. Bebek oynamak amaçlı asılabilir eline koluna veya allah korusun boynuna dolaşabilir.
Duvarlara ayna, dekoratif raf ve üstüne oyuncaklar eklenmemelidir. Herhangi bir sarsıntıda bebeğinizin başına düşebilir.
Kitap rafı yapmak istiyorsanız bebeğinizin boy oranına göre duvara sabitlemeyi unutmayın.
Ben duvar kağıdı değil temiz bir badanayı tercih ederim. Yapıştırılan duvar kağıdının altında nem küf ve mantar oluşabileceği unutulmamalıdır.

sade bebek odası

Bu şekilde bebek odası dizaynı yaptığınızda hem sadeliğin ve az eşyanın faydasını siz temizlik yaparken göreceksiniz hem de bebeğinizin büyüme aşamasında oyuncaklarını açabileceği, özgürce oynayabileceği bir alanı olacağı için mutlu olacaktır. Ayrıca boş alanda oyuncak toplamak daha kolaydır.

Ben böyle bir tarzda bebeğimin odasını düzenlediğim için odasına ayırdığım temizlik süresi oldukça kısa. Kaldırıp silip tekrar yerine koymam gereken neredeyse hiç nesne yok.

sade bebek beşiği


Tekrar bebek odası nasıl temizlenmeli sorusuna dönecek olursam ben şöyle bir yöntem izliyorum;
  1. Odanın havalandırılması
  2. Oyuncak kutusunun ve halının hole taşınması
  3. Çarşaf ve yorgan yastık kılıflarının değiştirilmesi
  4. Perdenin çıkarılıp çamaşır makinesine atılması ve camın silinmesi
  5. Odasının parkesinin silinmesi ve dolap üstünün silinmesi
  6. Halının serilip süpürge ile üzerinden geçilmesi
  7. Yıkaması biten perdenin asılması 
ile bebek odası temizliğim sona eriyor. Tabi kenar köşelere kaçan oyuncak parçaları varsa topluyorum
ile bebek odası temizliğim sona eriyor. Bebek odası alırken Çilek Mobilyadan üç kapılı dolap sipariş etmiştik tüm giysi ve bakım eşyalarını içine aldığı için şifonyere de gerek duymadım. Oğlumun geniş ve ferah haraket etme alanı kaldığı için mutluyum. Peluş oyuncak, süs ve dekoratif duvar ürünleri derseniz hiçbirini tercih etmedim.

minimal bebek odası dekorasyonu

Temizlik esnasında kullandığım bebek odası temizlik ürünleri;
  • Beyaz sabunlu ve çok az sirke damlatılmış bir kova ılık su
  • Perde yıkamak için granül sabun

Sonraki yazılarımda dolap içi düzeni için oğlumun odasının fotoğrafını paylaşmayı düşünüyorum. Peki siz nasıl bir bebek odası temizlik yöntemi izliyorsunuz?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çocuk İstismarını Önleme Etkinlik Kitabı - Uzman Psikolog Ayşe Başak Erk

Baby Shower Partisi Denilince Ruh Halim

Her Çocuk Özeldir Aamir Khan Filmi