Anne Sütünü Nasıl Bıraktırabilirim?


Bebeğim doğduktan altı ay kadar sonra bu soruyu düşünmeye başladım. Hemen sütü kesmek istediğim için veya emzirmekten yorulduğu sıkıldığım için değildi bunun sebebi. Bebeğim memede uyuyordu. Ağlayınca sadece meme susturabiliyordu. Yorulduğunda dinlenmek için anne sütü içiyordu. İnanıyorum ki ayına göre normal birçok bebekten daha fazla anne sütü içti ve ben anne sütünü nasıl bıraktırabilirim diye sürekli düşünmekten kendimi alamadım. 

anne sütünü nasıl bıraktırabilirim
anne sütünü nasıl bıraktırabilirim

Buna rağmen anne sütü vermeyi de sürdürdüm ve yaklaşık 25. ayda anne sütünü bıraktırabildim. Benim oğlum bana çok düşkündü. Anne sütü içtiği için de çok sağlıklı bir iki sene geçirdik. İki yıl içinde hiç ateşlenmedi ve antibiyotik kullanımına hiç gerek bile olmadı. Buna çok mutluydum. Gelişmesi de çok iyiydi. 

Fakat ters giden şeyleri de görmezden gelemiyordum. Dışarıya çıktığımızda anne sütüne ihtiyaç duyuyordu ve neredeyse iki yaşına girmek üzereydi. Artık büyümüştü çoktan normal bizimle sofrada yemek yemeye başlamıştı. Gün içinde süt emmek istemiyordu ama ağladığında sadece süt emerek sakinleşmek istiyordu.. Aslında en çok zor olan durum da buydu benim yani babası ve bizim için. Ağladığında bizim onu sözlerimizle sarılmamızla ikna edemememiz üzücüydü.

Tabi çoğu konuda olduğu gibi bu konuda da çevremiz sürekli farklı öneriler belirttiler, çoğu zaman da biz sormadan. 

  1. Limon sür
  2. Memene saç yapıştır
  3. 3 gün babannesine bırakın unutur
  4. Biberona alıştır
Bu dört seçeneği de uygulayıp annesine güvenli bağlanmış bir çocuğu küstüreceğimize en azından tek bir yol seçerek ve tavizsiz uygulayarak anne sütünü bıraktırabiliriz diye düşündük ve uyguladık. 

emzirmeyi nasıl kesebilirim
emzirmeyi nasıl kesebilirim


Çözüm: Hayır demek.


Hayır annecim süt veremem dedim. Biraz şansız olduğumuz nokta tam sütü bıraktırırken hasta olması oldu. Grip yüzünden daha çok ihtiyaç duyuyordu bana ve ben anne sütünü tam o anda kestim. Normalde 2 günde alışacakken. 5 gün sürdü alışması. Bu yine de bizim için uzun sayılmazdı. Peki hemen kabullendi mi? Hayır. Fakat 5 gün boyunca geceleri süt için uyandığında her seferinde Hayır dedim. Kucağımda evde gezindik. Ninini videoları izleyerek uyumaya çalıştık. 

Birazcık sancılı geçen 5 günün sonunda da anne sütünü bıraktırdık. 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çocuk İstismarını Önleme Etkinlik Kitabı - Uzman Psikolog Ayşe Başak Erk

Baby Shower Partisi Denilince Ruh Halim

Her Çocuk Özeldir Aamir Khan Filmi