Anne Sütünü Artıran Besinler Nelerdir?



Bu yazının başlığını kocaman bir DONT PANIC yazmak isterdim :)
Şimdi başlıyoruz:
Öncelikle,


anne sütünü artıran besinler


Anne Sütünü Artırmak İçin Nelerden Kaçınmak Gerekir?

  • Her türlü stresin sebebi olan ''onu da ye sütün olsun, bunu da ye sütün olsun, her şeyi ye sütün olsun sütüne karışır'' diyen teyzelerden lütfen uzak duralım. Israrla diyen varsa fazla da takılmayalım. Çünkü bunu engelleyemiyoruz. Annemiz, kendi teyzemiz böyle yaklaşmıyorsa parkta karşılaştığımız teyzeler, otobüste yanımıza oturan ablalar bol bol nasihat veriyor. Nedense toplumumuz bu konuda çok hassas. 
  • Yine stresten kaçınmak gerekir çünkü; Sütünüz az geliyorsa veya bebeğiniz memeyi doğru kavrayamıyorsa ilk günlerde bebek sütünüzü içemeyebilir. Bu sütünüzün olmadığı anlamına gelmiyor, stres olmadan bebeğinizi memenize alıştırmaya çalışmanın, kucakta tutup sevmenin, ve meme ile uyum sağlaması için çaba göstermenin stres olmaktan pek çok yararı vardır. 
  • Formül mamalar çok gelişti neredeyse anne sütü kadar zengin diyenlere fazla inanmamak gerekir. Bir biberon anne memesi kadar steril olamaz ve sonradan geliştirilen bir formül doğal anne sütünün yerini tabi ki tutmaz.
  • Her şeyi çok yemek ve sürekli sürekli sıvı tüketmek kilo almanıza sebep olur. Dengeli beslenmek daha doğru bir yöntem. 
  • Emzirmenin meme küçüklüğü veya büyüklüğü ile bir ilgisi olduğunu söyleyen bir uzmana rastlamadım. Memen çok küçük veya dolgun değil söylemlerini yine dinlememek gerekir.
  • Kısaca tüm söylentilerden uzak durmak kibarca geri çevirmek bu sürece daha kolay alışmanızı sağlar.
emziren anne beslenmesi


Bebeğim Doğduğunda Ben Nasıl Beslendim?

  • Yeterli miktarda su tükettim ve asla aşırı miktarda yemek yemedim. Düzenli yemeye gayret ettim. Özel öğünler yaratmadım normal rutinde devam ettim.
  • Mayalı içecekler içmeye özen gösterdim. Mesela Malt içecekleri, marketlerde satılan paketli boza ve kefir içtim. 
  • Çok sevdiğim için meyveli yoğurtlardan yedim.
  • Yine mayalı saydığım tarhana çorbasını ikindi vakitlerinde içim. Sıcak sıcak çok iyi geliyordu ve içtikten sonra sütümün çoğaldığını hissediyordum.
  • Anne sütü ile ilgisi var mı bilemiyorum ama ben ayaklarıma yün patik ve terlik giydim çünkü kış aylarındaydık ayrıca yüklü bir hırkanın sırtımda olması beni daha iyi hissettirdiğini söyleyebilirim. 
  • Beslenme açısından bu kadarının yeterli olduğuna inandım. Baklava yemenin anne sütü ile bir ilgisi yoktu. Saç boyatmanın da yoktu. Oje sürmenin de. İnsanlar çok fazla absürd süt çoğaltma tekniği söylüyordu ve ben sadece bebeğimi daha çok kucağımda tutmanın tek yöntem olduğuna inandım.
  • Kucağına alışır denmesini umursamadım. Kucağıma alıştı ve mememde uyudu. Evet biraz yoruldum ama kimse de yorgunluktan ölmedi sonuçta. Hasta olmadan ve antibiyotik hiç içirmeden, iki yıl iki ay ilk bebeğimi emzirmek kısmet oldu.
anne bebek ten tene temas

Her anneye sağlıklı ve dolu dolu emzirme ile geçen iki sene dilerim. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çocuk İstismarını Önleme Etkinlik Kitabı - Uzman Psikolog Ayşe Başak Erk

Baby Shower Partisi Denilince Ruh Halim

Her Çocuk Özeldir Aamir Khan Filmi